Duomox

Leki, lekarze oraz metody leczenia

Duomox

Postprzez mariner » Nie Lis 01, 2009 9:02 pm

Podczas mojego pierwszego leczenia u lekarza niezbyt zorientowanego w temacie boreliozy dostałem antybiotyk duomox w dawce 2x1g. Proszę o informację czy takie leczenie było totalnie nietrafione czy jednak jako wstęp do leczenia będzie ok?
z góry dzięki za odpowiedź
mariner

Dołączenie: Nie Lis 01, 2009 8:56 pm

Re: Duomox

Postprzez admin » Nie Lis 01, 2009 9:40 pm

Ja od zakaźnika dostałem swego czasu duomox 1x0,5g... tak że masz szczęście w nieszczęściu, że dostałeś 2x1 :)
Jednak takie leczenie może okazać się niewystarczające bo w leczeniu boreliozy stosujemy kilka antybiotyków +coś na rozbijanie cyst w któych ukrywają się krętki gdy warunki robią się dla nich zbyt ciężkie
admin
Administrator

Dołączenie: Śro Paź 21, 2009 8:37 am

Postprzez Baśka65 » Pią Lut 11, 2011 1:14 am

Nie jestem lekarzem i dlatego nie wiem, co ci odpowiedzieć. Są różne postacie boreliozy. Różni lekarze leczą je swoimi sposobami. Jeden trafi na odpowiedni lek, a drugi nie. Moja lekarka na szczęście trafiła (i to nie raz). Niestety duomox był lekiem przepisanym przez lekarza rodzinnego, a nie "zakaźnika" znającego się na rzeczy. Tym specyfikiem można leczyć fazę wstępną, a nie chorobę w czasie jej rozwoju.
Baśka65

Dołączenie: Pią Lut 04, 2011 9:30 pm

Postprzez kier » Pią Mar 04, 2011 10:20 am

Duomox jest dobrym lekiem z grupy penicylin, ale stosowanym w poczatkowej fazie zakażenia - zaraz po ukąszeniu.
W leczeniu późnej bb stosowane są abx działające wewnątrzkomórkowo - tetracykliny (minocyklina,doksycyklina,tetracyklina) oraz makrolidy (roksytromycyna,azitromycyna,claritromycyna) do tego metronidazol lub tynidazol, czasami lekarze stosują fluorochinoliny